Księga znaku


Księga znaku (ang. Corporate Identity) zawiera zbiór danych technicznych logo, czyli opis budowy oraz instrukcje i przykłady jego prawidłowego stosowania. Podstawowa księga znaku powinna powstać wraz z projektem logo. W oparciu o księgę znaku łatwo, a przede wszystkim poprawnie, można używać logo w projektach graficznych i drukach firmowych.

Posiadanie księgi znaku nie jest obowiązkiem, lecz zapewnieniem w przyszłości łatwej współpracy z projektantami grafiki firmowej oraz z drukarniami, a także nobilitacją w kręgach biznesowych. Na podstawie księgi znaku łatwo przygotować, a także zweryfikować wykonane projekty i druki, z czym wiąże się konsekwentne budowanie jednorodnego wizerunku firmy.

Rozbudowana księga znaku zawiera bardziej szczegółowe informacje i opracowania logo, a także konkretne projekty graficzne, w których motywem przewodnim jest grafika nawiązująca do kształtów oraz kolorów logo. Są to między innymi: wizytówka, papier firmowy, koperta, płyta CD, teczka ofertowa, kalendarz, oznakowanie budynku, naklejka na bok samochodu; mogą to być też wzory i opisy materiałów promocyjnych takich jak: kubek, pendrive, długopis czy koszulka.
Dzięki przestrzeganiu szczegółowo opisanych zasad przygotowywania projektów oraz materiałów do druku, zostaje zachowany spójny wizerunek firmy.

W pakiecie srebrnym oraz złotym kreowania logo oferujemy standardową księgę znaku, która składa się z około 10 stron. Księga znaku zawiera:

    • opis kolorystyki znaku,
    • opis typografii,
    • moduł konstrukcyjny znaku,
    • pole podstawowe znaku,
    • pole ochronne znaku,
    • minimalny rozmiar znaku,
    • niedopuszczalne skalowanie i modyfikacje.